טלית האמונה של הרב אייל עמרמי שליט"א

מקולקצית "הוד" של סטודיו מהדרין

הרב אייל עמרמי בחר בטלית "כאייל תערוג" המעוצבת בעיצוב ייחודי המזכיר "גלי מים" הרב בחר בעיצוב זה גם עבור טלית לחול וגם לטלית שבת המשובצות כל אחת  בשש מאות שבעים וחמישה יחידות קריסטל מרהיב עגול בקוטר 5.3 מילימטר בעל 16 חיתוכים אשר גורמים לנצנוץ רב.

כל אחת מהטליתות משובצת בקריסטלים מרהיבים עם צבעים שונים.

טלית שבת כאיל תערוג של הרב אייל עמרמי המשמש בה לשבתות, חגים וימים טובים שיבצנו על עטרה מבד סאטן כפול בעוביו בעל גימור זהב עדין ומרשים ביותר קריסטלים מאוד ססגוניים בעלי מספר צבעים (סגול, ירוק, כסוף, צהוב) המתחלפים ומאוד "זורחים" 

בטלית כאיל תערוג של הרב אייל עמרמי המשמשת אותו לימי חול עשינו שיבוץ של קריסטלים "שקטים" כסופים בעלי אפקט עליון מעודן בצבע תכלת עדין, הקריסטלים מודבקים על עטרה מבד סאטן צרפתי עבה בגימור לבן עתיק המאוד קרוב לצבעי האורך של הטלית.

"כְּאַיָּל תַּעֲרֹג עַל אֲפִיקֵי מָיִם כֵּן נַפְשִׁי תַעֲרֹג אֵלֶיךָ אֱלֹהִים." תהילים מב, ב.

הפסוק מדמה את השתוקקות האיל למים כהשתוקקות וכיסופים לקב"ה, כפי שפסוק ג' ממשיך "צָמְאָה נַפְשִׁי לֵאלֹהִים לְאֵל חָי מָתַי אָבוֹא וְאֵרָאֶה פְּנֵי אֱלֹהִים." ונראה לדרוש את הפסוק כי הערגה היא למים היינו לתורה, כפי שכתוב (בבא קמא יז א) "אין מים אלא תורה שנאמר (ישעיהו נה, א) הוי כל צמא לכו למים" ומי שיודע כמה טוב ה' משתוקק אליו כפי שכתוב "טעמו וראו כי טוב ה'" (תהילים לד ט) וכותב האור החיים על התורה (דברים פרק כו פסוק יא) "ואין טוב אלא תורה", "אם היו בני אדם מרגישין במתיקות ועריבות טוב התורה היו משתגעים ומתלהטים אחריה ולא יחשב בעיניהם מלא עולם כסף וזהב למאומה כי התורה כוללת כל הטובות שבעולם" ולכן ממליץ לנו הקב"ה מתוך אהבתו אותנו (משלי ד,ב) "כִּי לֶקַח טוֹב נָתַתִּי לָכֶם תּוֹרָתִי אַל תַּעֲזֹבוּ"  כפי שמובא (מסכת מכות · פרק ג · משנה טז) "רבי חנניא בן עקשיא אומר, רצה הקדוש ברוך הוא לזכות את ישראל, לפיכך הרבה להם תורה ומצות, שנאמר (ישעיה מב, כא) יי חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר." 

ועוד מפרשים על הפסוק:

רש"י על הפסוק: אמרו רבותינו האילה הזאת חסידה שבחיות וכשהחיות צמאו' למים הם מתכנסות אליה שתתלה עיניה למרום ומה היא עושה חופרת גומא ומכנסת קרניה לתוכה וגועה, והקב"ה מרחם עליה והתהום מעלה לה מים.

מסילת ישרים בפרק ז: "ואמנם כבר ידעת, שהנרצה יותר בעבודת הבורא, יתברך שמו, הוא חפץ הלב ותשוקת הנשמה. והוא מה שדוד המלך מתהלל בחלקו הטוב ואומר (תהלים מ"ב, ב): כאיל תערג על אפיקי מים כן נפשי תערוג אליך אלקים, צמאה נפשי לאלקים וגו'. (תהלים פ"ד, ג): נכספה וגם כלתה נפשי לחצרות ה'. (תהלים ס"ג, ב): צמאה לך נפשי כמה לך בשרי. ואולם האדם אשר אין החמדה הזאת לוהטת בו כראוי, עצה טובה היא לו שיזדרז ברצונו, כדי שימשך מזה שתולד בו החמדה בטבע, כי התנועה החיצונה מעוררת הפנימית, ובודאי שיותר מסורה בידו היא החיצונה מהפנימית. אך אם ישתמש ממה שבידו, יקנה גם מה שאינו בידו בהמשך, כי תולד בו השמחה הפנימית והחפץ והחמדה מכח מה שהוא מתלהט בתנועתו ברצון. והוא מה שהיה הנביא אומר (הושע ו', ג): ונדעה נרדפה לדעת את ה', וכתוב (הושע י"א, י): אחרי ה' ילכו כאריה ישאג.

אמר רבי יהודה: "אלמלי הוו ידעין בני נשא רחימותא דרחים קודשא בריך הוא לישראל, הוו שאגין ככפיריא למרדף אבתריה" [= "אילו היו בני האדם יודעים את האהבה שהקב"ה אוהב את ישראל, היו שואגים ככפירים כדי לרדוף אחריו"] (זוהר ח"ב דף ה' ע"ב). 

ניתן להזמין טלית "כאייל תערוג" המעוצבת כולה מעבר לאיזור העטרה בתוספות שיבוץ בארבעת הכנפות ואף תוספת אלמנט בגב.

ניתן להזמין את אותה הצורה במגוון צבעי הקריסטלים שיש לנו להציע או את אותו הקריסטל במגוון עיצובים אחרים שיש לנו.

למה מהדרין?

הסיבה הראשונה: מצווה להתנאות ולהדר בעשיית מצוות מעבר למחויב ולמצופה ולא לעשותן "כרגיל ופשוטות"

הגמרא במסכת שבת עמוד קלג: מבארת "התנאה לפניו במצוות. עשה לפניו סוכה נאה, ולולב נאה, ושופר נאה, ציצית נאה, ספר תורה נאה וכתוב בו לשמו בדיו נאה, בקולמוס נאה, בלבלר אומן, וכורכו בשיראין נאין."

וכן נפסק להלכה "התנאה לפניו במצוות, עשה לפניו ציצית נאה".

הרמב"ם "לעולם יהא אדם זהיר במצות ציצית, שהרי הכתוב שקלה ותלה בה כל המצוות כולן, שנאמר: 'וראיתם אותו וזכרתם את כל מצות ה''.

ועוד הרחיבו וביארו לעניין הציצית: 

רש"י בב"ק ט': *משנה ברורה כד ס"ק ט' * שו"ע הרב או"ח כד ג' *אגרות משה או"ח ח"א קפ"ז. *כף החיים כח, לב'  *מגן אברהם או"ח כד א'  *קשו"ע  ט א'  *באר היטב או"ח כד ד' * ילקו"י כד ה' *שאר"י ח"א עמ' רפג'...

הסיבה השניה: כאשר אוהבים עושים יותר... הרבה יותר!

אהבה היא נתינה והשקעה, וככל שיותר אוהבים - מביעים יותר ועושים מעבר למה שצריך ולכן אנו ״מהדרין״ שזה אומר שאנו מביעים אהבה לבורא מעבר למה שציוונו להתעטף בציצית.

הרעיון מגיע מהפסוק המופיע בשירת הים (שמות פרק טו פסוק ב׳) 

"עָזִּי וְזִמְרָת יָהּ וַיְהִי לִי לִישׁוּעָה זֶה אֵלִי וְאַנְוֵהוּ אֱלֹהֵי אָבִי וַאֲרֹמְמֶנְהוּ." 

ומבאר רש״י: "זה אלי ואנוהו" = "אספר נויו ושבחו לבאי עולם".

ממה עשויה הטלית המהודרת ביותר?

הטלית "הוד" של מהדרין נארגת כולה מצמר רחלים (צמר כבשים נקבות היות והוא רך יותר) וגם הציציות כפי שההלכה מחייבת שהבגד של הטלית וגם הפתיליות יהיו מאותו החומר (ואף מאותו הצבע) ומדאורייתא הטלית כולה צריכה להיות עשויה רק מצמר, מעבר לזה טלית "הוד" נארגת מצמר רחלים ובטקסטורה ייחודית ומעט מחוספסת כדי למנוע עד כמה שאפשר את החלקת ונפילת הטלית בזמן לבישתה. (אגב יש לסטודיו מהדרין טלית שאינה נופלת כלל הרשומה בפטנט)

למרות שהטלית מצמר כבשים ולמרות שהאריגה מחוספסת מעט, הטלית של סטודיו מהדרין היא רכה ביותר ומעודנת ונעימה למגע ומאוד קלילה ואוורירית ואם לא היית יודע שזה צמר כבשים לא היית מנחש לעולם בגלל המרקם המעודן שלה.

מעבר לכשרות והידור הטלית עצמה ובפתיליות ובקשירתן (ניתן להזמין אצלינו את כל סוגי הפתיליות וכל סוגי הקשירות לציצית) אנו משקיעים בנוי הטלית שתראה עוד יותר מיוחדת ומפוארת ומשבצים עלייה קריסטלים מרהיבים במגוון צבעים ואפקטים עם צורות ייחודיות ההופכים אותה לתכשיט קדושה למהדרין.


לידיעתך: זו מצווה עצומה לשים ציצית וכותב הרמב"ם בהלכות ציצית (ג,יב) "לעולם יהא אדם זהיר במצות ציצית, שהרי הכתוב שקלה ותלה בה כל המצוות כולן, שנאמר: 'וראיתם אותו וזכרתם את כל מצות ה''. 

מאידך לא כל אחד מהדר בציצית כי זו לא חובה אלא מצווה להדר ומי שבאמת רוצה לעשות כן יש לסטודיו מהדרין את הטלית המהודרת והיפה ביותר שקיימת ולפי כל החומרות וההידורים ולכל השיטות כדי שתהיה מחויבת בברכה לכתחילה ומדאוריתא. (רצוי לראות את הפטנט שלנו טלית הלבוש המהודרת ביותר.)

הטלית המהודרת והמעוצבת של "מהדרין", היא פאר ההידור וכלילת השלמות והיא הטלית האידיאלית למביעי האהבה. 

ככל שאוהבים - מביעים יותר , לכן האוהבים - מהדרין...