עטרה, כיסוי לספר תורה

מטפחת, בגד, פרוכת לספר תורה


סטודיו מהדרין כל הזמן חושבים ומפתחים עוד ועוד מוצרים ייחודיים ורעיונות ועיצוביים מיוחדים שיפארו את מצוות בוראנו האהוב

נוהגים לשים מטפחת לספר תורה אשר איתה משתמשים לכיסוי הכתב בזמן קריאת התורה, אנו נרגשים להציג את הפיתוח שלנו העטרה לספר תורה הראשונה בעולם, פיתוח עיצוב וייצור בלעדי של סטודיו מהדרין


העטרה לספר תורה של מהדרין  מוסיפה קישוט ופאר לספר תורה והיא תוספת למארז החיצוני אך מועילה ונצרכת לשימוש בזמן קריאת התורה:

מובא בשם האריז"ל בשער הכוונות דף מט ע"ב כי צריך "מפה לספר תורה"

"צריך לזהר שיראה מקום הקריאה ויסתכל בפסוק אשר עתיד להתחיל ואח"כ תכסה הכתיבה על ידי מפה של הספר תורה ואז תברך ברכת התורה שלפניה, ואח"כ תפתח ותקרא, ואח"כ תחזור ותסתום ואז תברך ברכת התורה של אחריה"

שולחן ערוך מביא שצריך בגד לספר תורה

 וכך אף מובא בשלוחן ערוך בהלכות ספר תורה סימן קלט סעיף ה "נהגו לכסות הכתב בסודר בין גברא לגברא" (סודר = בגד בארמית)

אף שיש מחלוקת בפוסקים אם העולה צריך לכסות את ספר התורה לפני הברכה, נראה שכולם מסכימים כי בין גברא לגברא כן צריך לכסות ומדקדקים זאת מלשון המשנה אשר לגביו אין מחלוקת "פותח ורואה ומברך וקורא" שלא פותחים אלא מה שמכוסה לכן נראה שצריך שתהיה פרוכת לספר תורה שתכסה את הכתב בין עולה לעולה.


ראינו לנכון אף לצרף את תשובתו של הרב מוצפי לעניין "יש להקפיד מאוד לכסותו במטפחת כל זמן שלא קוראים בו, העולא יכסה הכתב במטפחת ויאחוז הספר בידו דרך המטפחת ויברך, יגלה הכתב ויקרא, כשיסיים מיד יכסה הכתב ויברך כשידיו אוחזות במטפחת המכסה את ספר התורה." התשובה של הרב מוצפי 

וכן לרוצה להרחיב יש עוד מקור נפלא מספרו של הרב מרדכי אליהו מאמר מרדכי הלכות שבת - חלק ב' פרק ל – העולה לתורה סימן יד בקישור הבא


יש לדעת שכיום יש שעושים רקמות או הדפסים של הברכות על כיסוי בד לספר התורה ברעיון המטפחת ומובא בהלכה שהדבר אינו נכון ואף אסור הלכתית וראה מאמר נפרד שכתבנו מדוע יש איסור לכתוב על בדים או טלית פסוקים ו/או ברכות, ראה בעמוד איסור כתיבת פסוקים לקישוט 


תורתנו היא עטרת תפארתנו והיא זו המקשטת אותנו, ולכן ראוי שנפאר אותה.